iniAKU

the pain is temporary,but the pride is forever


Hannah Montana The Movie
The Simpsons Movie (Full Screen Edition) 

entry yg dah bersarang dalam draf, gile tak sempat nak publish.aish..skrang aku mau berkongsi satu software yg bagi aku agak best.memang best utk lappy lama mcm aku ni..yela, semakin hari semakin lembab performancenye.
bagi yg lappy baru pon nak guna, no hal sgt la..boleh2.

stiap kali install software ataupun apa2 la, satu registry akan di hasilkan..bile nak uninstall, yg tak best nye, tak sume registry tu akan di clearkan.dibersihkan.dibuang. so, agak2 la kan, bagi yg ada lappy spesis mcm aku ni, kalo dah 20 software reinstal, uninstall, tak ke merangkak performance lappy tu..hardisk aku 80gb je pon kawan.. bukan mcm korang siap ade 500gb..pergh! terbaik.

so, untuk memastikan lappy aku bersih dari segala registry yg tak diperlukan, aku guna Revo uninstaller..actually bukan ape, registry tu x di clearkan sepenuhnya in case nanti korang mau reinstall balik software tu ke kan.lebih memudahkan.pkai bendalah ni, kija korang hanya kelik next,next dan next. tak perlu pikir panjang, oh,ape aku nak buat lepas ni? tak perlu semua tu.tekan sudah. bagi yg pemalas, ni pilihan terbaik.

Revo ni ade bagi 2 option utk uninstall..boleh pilih Hunter MOde atau bukak die punya tetingkap. untuk uninstall, just drag shortcut or icon software yg nak di uninstal

Step 1: Pilih apa yg nak diuninstall (sila abaikan background kat blakang tu)

Step 2: 
Kuar tetingkap ni, bole pilih nak pkai mode ape..kalo aku just pkai moderate je


Step 3: 
Bile dah kelik pada 'uninstall' hanya kelik 'next' dan 'next'

Step 4 : 
Bila dia dah scan apa yg patut diclearkan, habis je kelik next lagi


Step 5 : 
Kuar je tetingkap ni, tick kan pada box yg dah di bold kan..jgn salah tick, sebab nanti akan menyebabkan effect pada lappy, maybe error or problem lain akan timbul..so, be careful here



Step 6 :
Bila dah step ni selesai, nanti akan ada lg satu step yg bila korang kelik pada 'next' untuk delete folder2 yg sepatutnye dibuang. YG tu korang boleh godek sendiri kayh. Boleh google sendri, Revo Uninstaller or

Boleh download kat sini

Related Post



Related Posts with Thumbnails