iniAKU

the pain is temporary,but the pride is forever



 Komen salah satu faktor untuk kita terus berblog. Sape yg tanak entry dia dikomen, sila cakap skarang. err.. maksud aku,sila type skrang.melainkan PC ko bole bercakap.

Bila ada org komen, barula rase ade komunikasi dua hala antara pembaca dan pemblog.
Nampak la sikit org menghargai penat lelah menaip. Penat dowh. Ingat x penat ke nak type. silap hari naek ketar jari. Tapi kalo lappy ko boleh type ape yg kau cakap memang aku tabik spring. Tabik lappy la, tabik ko buat ape, tu namenye pemalas.ahaks. Setuju?Baik.

DiAntara faktor2 yg agak releven..ehe

1) Cantek vs Hensem
 
Kebanyakan aku nengok, blog awek2 cantek, abang2 ensem mmg banyak kot komen yg dorg dapat. kenapa?? sebab kecantikan dan kehenseman tu penarik semangat. Sambel2 drop komen tu, bole gak skodeng awek tu. Tu namenye x membuang masa. Masa itu emas okay.
OK penaik semangat. Sebagai contoh, Gambar awek dgn muka mekup dengan gambar awek dgn muka tempek masker timun.mane ko nak pilih?? 
Masker Timun? cesss.. mmg sah ko gile sayuran.


2) Sumpah best

Yg ni memang subjektif. sEBAB? Laen orang laen selera. Jangan slumber itek ko nak paksa orang drop komen. Tak beretika sungguh.
Maybe ade yg cakap entry tu besh, tapi bg org laen biase aje. Jadi, biarkan. Bagi aku, x semestinya entry tu takda komen, entry tu tak besh. Kenkadang ade reader yg suka membaca, tp x suke mengomen. Bak kata mereka, low profile.hehe

3) Jujur version

Kenapa aku cakap jujur? Sebab die mengomen berdasarkan kepada apa yg dibace. Mostly dari pengalaman dorg sendri. Kira menjawab kepada persolan entry tersebut. Tapi pliss jangan cakap org macam ni skema okay. sebab kengkadang aku pon camnie, err..tu bila hormon nerd aku datang.kahkah

4) Popularity murahan
 Yang ni jenis yg saje nak menyemak name je kat komen. Asal lekat sudah. Padahal entry tu die x bace pon. Maen komen aje.Terima kasih ye.
Tapi kenkadang kita tak boleh nak salahkan doorg jugak, maybe time tu pale tengah jammed,ape yg nak ditules pon tersekat.ahaks

p/s: Papepon, komen ke x, janji entry tu memberi manfaat. Same2 kita belajar mengomen yerp  -_-"

Related Post



Related Posts with Thumbnails