iniAKU

the pain is temporary,but the pride is forever




tak sangka zaman melenium skarang ni masih ade lagi yang berhati bersih macam ni. kenapa bersih, bukan suci?
sebab die basuhkan pinggan mangkok, tentu orgnya suka pada kebersihan. takpon alergic.haha. jahat aku.

ini kerana kejadian misteri ni bukan berlaku kepada aku sahaja, malah kepada semua pinggan2 yg kotor yg ada kat sinki tu..pergh! terbaik punya servis.
kak, maid saya pon belom tentu rajin nak basuh pinggan yang tah sape punya.kecuali bos die makan.huhu

jauh melencong. ok. mula2 terjadi kat rumet aku. dia tanya "izzah, ada basuhkan mangkok saya ke?" bila masa pulak aku buang tebiat basuhkan mangkok org ni (nampak malas di situ). "eh, takla, kite pnye pon tak terbasuh lagi tu".. skali pegi tgk, aku punya dah bersih la kau. terima kasih. 
mungkin makcik cleaner kot yg bersihkan.anggapan yang baik.

aku tak puas hati. ok. kita test kali kedua.kali ni aku letak pinggan kotor+mug kat sinki tu. kalau dulu mug je..hehe. beban bertambah.
aku biarkan sampai petang. malam nak gi amek, pewh! bersih lagi la kau.
sah2 bukan makcik cleaner. dorg mane kija malam2. makcik tak amik OT okay.





mungkin kau guna sabun basuh tuh untuk basuh kotoran pinggan2 kat situ. takpe, aku tak kesah.bukan aku punya (^_^)

TAPI tak pernah aku dengar org heboh2 pasal ni.. muyskil jugak aku. mungkin sebab kau low profile.tak suka pada popularity. sebab tu kau basuh senyap2.
tapi takpe, sebagai tanda terima kasih yg tulus, terimala pantun ini

"terima kasih daun keladi, lainnkali basuhla lagi"


Related Post



5 komen didalam:

hah..mesti 'hantu bersih' yg tolong bersihkan pinggan+mug ko tu mashi...hahaha...nnt tulis notis suh die naek basuh yg kat atas ni sekali tau... :p ...

hahahah...hantu bersih kowt yg tolong bersih kan mug+pinggan ko mashi...letak notice suh die meh tolong basuh yg atas ni plak...hehhee...(^_^)...

die x larat nak naek atas kak..sowi ye?? penat byk sgt sisa kat bawah nak di setel kan.haha

aku nk pergi letak pinggan kt aras 2 la. haha. agk2 klu ltak bj kotor, dia tlg bsuhkan gak x ? hahaha

baju kotor tayah nak agak.ni pembersih pinggan ye, bkn baju cik ratu oi..haha.

p/s : nmpak x tu sabon basuh pinggan je ada, aku tataula klo air kuning tu sabon basuh baju lak kn..hehehe

Related Posts with Thumbnails