iniAKU

the pain is temporary,but the pride is forever



bila dah lama sangat x blogwalking, mulala terasa diri macam x berberita.hidup tanpa input bermakna. bagai katak bawah tempurung. cess
ayat tak boleh nak simple sikit ke? bermadah. memang sah la orang gelarkan aku minah jiwang. orang yg gelarkan, bagi korang yg x gelarkan, sure cakap sumpah minah ni goreng kacang ni. cakap bagai ratu rock, orang g cop jiwang? hakeleh.merewang.

argh. membebel x pernah nak satu perenggan. ok. point utama ialah selepas berjalan2 di beberapa blog, terjumpa berbagai kata ganti nama diri digunakan.haish. paham x nieh? maksud aku ialah perwakilan yg digunakan macam yg aku tengah buat sekarang nieh.ada yg guna 'i', 'kamu', 'anda' dan sebagainya. nak dijadikan cerita, adalah sorang insan manusia yg ada masalah dengan benda ni.
beliau menyatakan blog2 yg menggunakan 'saya' 'awak' tu skema.
oh. tang blog tau pulak kau nak rasa skema ye, tapi kalau panggel makwe pakwe 'saya awak' skema kau x hengat. asal, sebab dah terasa jiwang? ke terpaksa sebab nak goda awek? ahaks.

yg menggunakan "aku kau" ni dikatakan agak rude. wallaweh. abe macho, x semestinya gitu bang. rude ni besar maknanye. ko rampas awek orang,tu dikira rude. ko makan x kongsi makanan, tapi kongsi bau, tu gile rude. ni aku pkai aku kau ni bukan bermakna aku rude, x hormat pengunjung blog aku, tapi  aku rase lagi rapat. jangan ngada ko tanya brapa inci rapat, sumpah aku rase nak makan kau hidup2.


yang bahasakan diri dengan nama sendiri tu jgn ko cakap die ni mengada2.tu tandanye beliau berhati lembut. beliau xsuka nak kasar2.tapi kita nak berlembut pon beragak-agak ye bang. 

contohnya," hari ni iniAKU berasa sangat sedih kerana iniAKU tidak makan budu." kau compare dengan ayat ni, "hari ni i rasa sangat sedih sebab i tidak makan budu". 

eh aku bukan nak buat kelas bahasa melayu ke ape skarang. kau cuba compare ayat je cukup.err..tapi kau x rasa macam ada somthing wrong ke? cakap nak gaya england dah, tetiba wujud budu kampung aku tu pekehe? keh keh! bang, ni maksudnya kita bercakap mesti ikot situasi.
 
agak2 la, xkesah nak bahasakan diri ape, janji seswai dengan ayat. soal rude ke x tu, depend pada korang la nak judge camna.
tu belom aku yg perempuan ni cakap "gua lu" ke hape.sure kena cop ganas x hengat.argh! jgn pandang seblah mata okay, aku ni nampak je rock, tapi dalam hati ade taman.kahkah!

Related Post



Related Posts with Thumbnails