iniAKU

the pain is temporary,but the pride is forever



quick hapdate aku rase. skrang dah musim BE kot. dalam sbulan aku dapat dalam 3 BE.
warga bloggers yg mata duitan seperti aku mmg gile BE. sumpah gila. rase macam nak peluk lappy waktu tu jugak.mmg patot pon org cakap gile.heh

Tapi tu dulu la, time awal2 aku dapat BE. skrang ni dapat of coz excited, tp xde masa sgt nak jaga belog ni.sEKADAR boleh ala kadar je.
Tapi,ni aku nak share2 sikit walaupun mmg org cakap bnda ni dah sume org tahu.
Bila dapat BE ape kau kena buat. Ni untuk yg mata duitan je ok.

1) Trafic mahu kencang.

Seperti mana org cakap, time dapat BE ni la kau kena melancong sepuas-puasnye ke blog2 org. Walaupun die musuh ko, lantak sama dia, yg penting, die dtg blog ko dan meramaikan jumlah UV.heh
Cara yg best nak dapat traffic ialah, tapi ni cara agak kejam. kau jerit kat shoutbox die. tapi please la jgn jerit 'hai, saya datang ni'
sumpah x berminat nak bace. cuba ko cakap ' woi! yg ko pergi goda awek aku tu pehal? dah xde minah lain ke?' oh oh.. gaya ni sieries dengan lajunye beliau pergi ke blog ko balik.
tapi ko kena tahan makian la sebab sape suruh ko gatal main kasar.kuang asam. takpe, yg penting traffic.kehkeh!



2) Hapdate belog

Cara ni mmg terbukti boleh menarik visitors. Visitors yg banyak nilai BE pon kembang.Tapi makesure ko hapdate benda2 best time ni. Baru org x tahan nak datang belog kau.
Setakat nak update, 'saya lunch makan nasi lemak' simpan je kak. org nak benda panas. entry hot. nak tips lagi?? memandangkan sekarang ni kau duduk kat Malaysia, paling hot sah2 la GOSIP dik oi.
Kalau x , xdenye MELODI tu panass. nenek aku pon layan. mau x dapat no 1

3) Update survey
Yes, ni mmg betol Sebab pengiklan nak tahu or nak kenal diri kau macam mane dengan lebih rapat. Kalau boleh, bagi sedetail2 nya maklumat yg die mintak.
Bila die dah kenal lebih rapat, mestila BE tu lebih dekat ngn kau :)

4) Entry pasal BE

Ni org cakap salah satu cara menghargai mereka yg bagi BE pada ko.ko buatla review ke ape pasal iklan tu. Secara tak langsung, benda tu bole menarik minat visitors ko pada iklan tu. Org berbudi kita berbahasa. Org memberi, kita kaya la derr...x reti-reti?? haha

Tips lain nanti aku bagi okayh


Related Post



Related Posts with Thumbnails